«Τουρισμός για όλους» είναι το μήνυμα των Ηνωμένων Εθνών και του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για τον φετινό εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας τουρισμού
Τουρισμός για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τους ηλικιωμένους, τις οικογένειες με μικρά παιδιά. Τουρισμός σε μια ισότιμη βάση για ένα δισεκατομμύριο πολίτες που ακόμη και με τις σύγχρονες τεχνολογίες, σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς έχουν εμπόδια στην ξεκάθαρη και αξιόπιστη πληροφόρηση, στις αποτελεσματικές μεταφορές και δημόσιες υπηρεσίες και σε ένα περιβάλλον εύκολο στη πλοήγηση.
Σε ένα νησί όπως η Χίος, που η προσβασιμότητα ακόμα και σε πολυσύχναστα μέρη όπως αυτό της παραλίας είναι περιορισμένη λόγω της κατάληψης πεζοδρομίων και οι μπάρες για τα ΑμεΑ στις παραλίες μπαίνουν μάλλον για τα μάτια του κόσμου, τα παραπάνω ακούγονται ουτοπικά ή και υπερβολικά. Ωστόσο το θέμα του «προσβάσιμου τουρισμού» αποτελεί εδώ και μερικά χρόνια μια σημαντική θεματική για τους υπεύθυνους του παγκόσμιου και ευρωπαϊκού τουρισμού όπως διαπιστώνεται σε πολλά τουριστικά φόρα. Ένα θέμα που ελάχιστα έχει απασχολήσει ολοκληρωμένα τη χώρα μας και τους επιμέρους προορισμούς, παρόλο που, αργά ή γρήγορα, όλοι οι πολίτες εκτιμούν τα πλεονεκτήματα της προσβασιμότητας.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Βιώσιμου Τουρισμού Αιγαίου, ο τομέας της ενημέρωσης των υποψήφιων τουριστών, με ή χωρίς προβλήματα, υστερεί σημαντικά. Οι προορισμοί μας γενικά υστερούν, δεδομένου ότι δεν έχουν καταφέρει να έχουν μια ολοκληρωμένη πολιτική marketing με διακριτά στοιχεία μεταξύ της προβολής της τουριστικής εικόνας για την προσέλκυση τουριστών, της ενημέρωσης των τουριστών ώστε να οργανώσουν το ταξίδι τους, της πληροφόρησης τους όταν φτάσουν στον προορισμό για την διευκόλυνση της παραμονής τους και τέλος της καταγραφής των υποδείξεων των τουριστών για να υπάρχει η σχετική παρέμβαση. Μιας πολιτικής δηλαδή, που θα επέτρεπε την στόχευση ειδικά σε αυτή την αγορά και θα αποδείκνυε σε όλους τον σεβασμό απέναντι σε αυτούς που προσκαλούνται για φιλοξενία.