Τα τελευταία κρούσματα προκλητικών δηλώσεων εκπροσώπων της Χιακής εκκλησίας στηλιτεύει η Επιτροπή Αλληλεγγύης στους Πρόσφυγες Χίου «ΛΑΘΡΑ;» ανακοίνωσή της στην οποία χαρακτηρίζει την τοπική εκκλησία «φορέα άκρως ρατσιστικού λόγου και κηρυγμάτων μίσους». Αναλυτικά η ανακοίνωση της «ΛΑΘΡΑ;»:
Τα αυξανόμενα περιστατικά βίας κατά των προσφύγων πάνω στην Χίο τον τελευταίο χρόνο δεν ξεφύτρωσαν από το πουθενά. Ούτε θα στοχεύσει κανείς σωστά, αν εστιάσει αποκλειστικά στον τραμπουκισμό των γνωστών ακροδεξιών – όπως κάνει εκ του πονηρού μεγάλο μέρος του τοπικού Τύπου, που καταδικάζει μεν θεωρητικά τις ακρότητες βίας αλλά πρακτικά υποθάλπει τον διχαστικό λόγο που τις γέννησε και “βγάζει λάδι” τους συστημικούς φορείς του. Ένας τέτοιος φορέας άκρως ρατσιστικού λόγου και κηρυγμάτων μίσους, σε πλήρη αντίθεση με τις θεωρητικές και κούφιες επαγγελίες περί …“αγάπης”, φαίνεται πως έχει υπάρξει για παραπάνω από έναν χρόνο η Χιακή Εκκλησία – σε μεγάλο της τμήμα, για να μην αδικήσουμε και κάποιες φωτισμένες εξαιρέσεις. Κι αν ακόμα θέλαμε αφελώς να το ξεχάσουμε, μας το ξαναθύμισε αρκούντως την Πέμπτη, 20 Απριλίου, ιερέας σε ένα “κήρυγμα” μίσους και διχόνοιας άνευ προηγουμένου εναντίον αλλοθρήσκων. Είναι να θαυμάζει κανείς τέτοιον λόγο…αγάπης: “Είναι… γύφτοι…τετρακοσμικοί (sic), μας κάναν κουμάντο στο κρέας που τους μοιράζαμε σε συσσίτιο, κλέβουν, ρημάζουν, σπάνε σπίτια, δεν τους θέλουμε…” κι άλλα παρόμοια Χριστιανικά και φιλάνθρωπα.
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς, άραγε; Πως ο φορέας ενός τέτοιου λόγου αυτοπροσδιορίζεται μόνος του ως “ανώτερος” και μόνος άξιος να ονομάζεται “πολιτισμένος”; Ότι προσβάλλει βάναυσα και συλλήβδην ανθρώπους ευρισκόμενους σε καθεστώς προσφυγιάς, πολύμηνης αναγκαστικής εξαθλίωσης κι ακραίας ένδειας – που δεν επέλεξαν ποτέ την κατάστασή τους, ενώ οι ζωές τους γίνονται σαδιστικά μπαλάκι του πινγκ πονγκ ανάμεσα στα πολιτικά παιχνίδια Ευρώπης, Ελλάδας και στον ρατσισμό των ντόπιων κοινωνιών; Ότι αυτός, ένας “πεφωτισμένος” λειτουργός θρησκείας εγκαλεί τους πρόσφυγες για την τήρηση των δικών τους θρησκευτικών συνηθειών (να μην τρώνε χοιρινό) και τους ονομάζει μάλιστα γι’ αυτό και “φανατικούς”; Ότι τους χρεώνει αποκλειστικά εγκλήματα των οποίων οι αυτουργοί παραμένουν σε πολλές περιπτώσεις άγνωστοι ή ήταν διαπιστωμένα ημεδαποί , θέλοντας να δημιουργήσει πολωτικό κλίμα; Ή ότι μας λέει ουσιαστικά πως στάθηκαν…ανάξιοι της “φιλανθρωπίας” του, ενώ μάλλον του διαφεύγει πως μια τέτοια αντίληψη περί φιλανθρωπίας μετατρέπει την έννοια σε “αγγαρεία παροχής υπηρεσιών από ανώτερο σε κατώτερο”;
Η καταφορά όμως κατά της Χιακής Εκκλησίας γενικώς θα ήταν τελείως άδικη, αν μιλούσαμε για ένα μεμονωμένο κρούσμα. Πέρα από την ουσιαστική σύμπνοια κι άλλων ιερέων σε θέσεις και πρακτικές με τον συγκεκριμένο (είτε δεδηλωμένα είτε πιο έμμεσα, με την απουσία έκφρασης οποιασδήποτε αντίρρησης), κατεξοχήν εύγλωττη και δηλωτική της κυρίαρχης νοοτροπίας έχει υπάρξει η στάση του προκαθήμενού της, του Μητροπολίτη Χίου, απέναντι στο θέμα – για να επιβεβαιωθεί η λαϊκή σοφία που λέει πως “το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι”. Νωπές είναι ακόμα οι δηλώσεις του τον περασμένο Αύγουστο, βάσει των οποίων “…είναι όλοι τους λαθρομετανάστες…” – κι ούτε υπήρξαν οι μόνες ανάλογες πάνω στο θέμα. Επειδή μάλιστα ο Σεβασμιότατος πλαισιώνει ανάλογα κηρύγματα προς το ποίμνιό του με την βαρύγδουπη κορώνα πως “το καράβι της Ορθοδοξίας θα μας σώσει”, χρήσιμο θα ήταν ίσως ν’αναρωτηθεί ποιοι αποδεικνύονται τελικά “λαθραίοι” επιβάτες στο καράβι, όταν ομνύουν στην αγάπη, τη στιγμή που κηρύσσουν συστηματικά το μίσος και ξερνούν …μαύρη χολή και όξος κατά των αδύναμων και κατατρεγμένων απ’ όλη την “πολιτισμένη” Δύση. Θα τον αδικούσε πολύ κάποιος άραγε, αν τον ονόμαζε “λαθροχριστιανό”; Θα ήταν πολύ εμπαθής μαζί του, αν του έλεγε να ψάξει για “γνήσιους επιβάτες του καραβιού του” λίγα μόλις χιλιόμετρα πάνω από την πόλη του και το κεφάλι του – στο Αίπος και στην “Κιβωτό του Κόσμου”, ο ιδρυτής της οποίας δεν διαχώρισε ποτέ τα παιδιά που περιθάλπει σε “ντόπια” και “αλλοδαπά”;
Κι εν πάσει περιπτώσει, επειδή εμείς είμαστε, ως γνωστόν, όλοι “βλάσφημοι, ασεβείς, άθεοι, απάτριδες”(άρα, ο λόγος μας δεν “μετράει”), καθώς κι όλα τα γνωστά επίθετα με τα οποία στολίζονται από τους φανατικούς της “Ελληνορθοδοξίας”όσοι αντιτάσσονται και στην στοχοποίηση των προσφύγων και στην ασυλία ιερέων που δεν τιμούν το λειτούργημά τους, ας ανατρέξουν στα Ευαγγέλια – που θα έπρεπε να τα γνωρίζουν καλύτερα από εμάς: από το ναό στα Ιεροσόλυμα δεν έδιωξε ο Ιησούς ούτε τους “γύφτους” ούτε τους “τετρακοσμικούς” ούτε τους “λαθρομετανάστες” ούτε τους κάθε είδους αδύναμους! Από εκεί μέσα πέταξε κακήν – κακώς όσους καπηλεύονταν την έννοια της ιερότητας κι όσους εμπορεύονταν το αίσθημα των πιστών, και μετέτρεψε έτσι σε θανάσιμους εχθρούς του τους αληθινούς αυτουργούς αυτής της κατάντιας: τους Φαρισαίους…
Ύστερα, ας περάσουν μια βόλτα μπροστά απ’ τον καθρέφτη τους…