Ανοιχτό χρονικό ενός σοβαρού κινδύνου
Στις 14-9-2013, δημοσιεύσαμε κείμενο του συνεργάτη μας Τέλη Τύμπα το οποίο κατέγραφε μια σειρά προβλημάτων που παρουσίασε πλοίου γραμμών του Βορείου Αιγαίου που είχε πρόσφατα κριθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ως «αξιόπλοο και ασφαλές». Επειδή τα σοβαρά προβλήματα συνεχίζονται (και για όσο η ακραία επικίνδυνη αυτή κατάσταση συνεχίζεται), η Απλωταριά θα δημοσιεύει περιοδικά ενημερώσεις-προσθέσεις στο ανοιχτό χρονικό του σοβαρού αυτού κινδύνου:
- Στις 17-1-2014 απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου (με 125 επιβάτες) από τον Πειραιά για το Βόρειο Αιγαίο. Αντιγράφουμε από τη σχετική αναφορά του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά: «στο πλαίσιο επιθεώρησης πλοίων υπό ξένη σημαία, πραγματοποιήθηκε σήμερα λεπτομερής επιθεώρηση στο Ε/Γ-Ο/Γ «EUROPEAN EXPRESS» σημαίας Κύπρου, από το Τμήμα Επιθεώρησης Πλοίων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, κατά την οποία διαπιστώθηκαν σημαντικές ελλείψεις στους τομείς της ασφάλειας ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (ΔΣ SOLAS) και της μη συμμόρφωσης με τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης (ISMCODE).»
- Στο μεταξύ σε φωτορεπορτάζ που φιλοξενείται σε ικαριακή ιστοσελίδα παρουσιάζεται η εμπειρία από το ταξίδι με το EUROPEAN EXPRESS, από Άγιο Κήρυκο Ικαρίας προς Πειραιά από τις 15-12-2013. Το καράβι φαίρεται να γέρνει σε όλη τη διαδρομή από Σάμο ενώ μεταφέρει εκατοντάδες φοιτητές και φοιτήτριες που γυρνάνε σπίτι για τις γιορτές. Οι φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μετά την πρόσδεση του πλοίου του Αγίου Κηρύκου, αν και κακής ποιότητας, αποδεικνύουν την κλίση του πλοίου ακόμα και μέσα στο λιμάνι.
- Προηγουμένως, στις 23-11-2013, λόγω βλάβης στο υδραυλικό σύστημα, η μπουκαπόρτα σηκώθηκε με κάβο, χωρίς πλήρη έλεγχο της κίνησης και το πλοίο κρατήθηκε προσωρινά από το Λιμεναρχείο Χίου στο λιμάνι.