Η αγορά της Χίου

0

γράφει ο Μιχάλης Μελαχροινούδης

Τι να πω εγώ όταν σωρηδόν οι συμπατριώτες μας αγοράζουν από απέναντι ό,τι φανταστεί ο νους σου, από τουριστικές υπηρεσίες, είδη ρουχισμού, είδη σπιτιού κλπ. ή κάνουν κράτει και «ξεσπούν» σε μαζικές αγορές από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Είναι μόνο η «ξενομανία» μας και ότι δεν προτιμούν τον χιώτη έμπορο και επιχειρηματία; Ευτυχώς ή δυστυχώς, όπως το βλέπει κανείς, που δεν είναι δίπλα μας οδικώς η Σάμος και η Μυτιλήνη.

Σε ποιον δεν κάνουν εντύπωση αυτά τα αντιφατικά, «χιώτικα» όμως 100% και τα δύο χαρακτηριστικά, από τη μία δύο η ώρα το μεσημέρι μάνι-μάνι να κλείσουμε λες και κάποιος μας κυνηγάει και έτσι και μπει πελάτης μούτρα και ξινίλα, «κλείσαμε» σου λέει και από την άλλη delivery για ό,τι θέλεις από προϊόντα μέχρι υπηρεσίες στο σπίτι, στο γραφείο ακόμα και εν κινήσει έχω δει! Από την ξινίλα στο «πάμε παντού», κάτι στο ενδιάμεσο δεν υπάρχει;

Δήθεν μάρκες σε κατά τα άλλα τσουχτερές τιμές όταν βγάζουν μάτι και για την χώρα προέλευσης και για την ποιότητα κατασκευής τους. Δυο μαγαζιά πιο κάτω και κάνει μπαμ το «προϊόν» και μπουμ το πορτοφόλι, μην μου πείτε ότι δεν σας έχει τύχει;

Υπηρεσίες, «τύπου τουριστικές», γιατί πόρρω απέχουν από το να είναι πραγματικά τουριστικές, πανάκριβες και μέτριες ποιοτικά, αυτή η αίσθηση να τα πάρουμε και φέτος για να βγει η σεζόν. Ποια σεζόν; Συγνώμη οι 15 ημέρες του Αυγούστου ήθελα να πω. Ε, όχι κι έτσι ρε παιδιά, έχουμε πάει κι αλλού και πλέον ξέρουμε!

Στο διά ταύτα από ένα άτομο που δεν θα το έλεγε κάποιος και το σούπερ καταναλωτικό και από την άλλη ναι έχει ζήσει και για πολλά χρόνια εκτός Χίου:

Προτιμώ να μείνω και σπίτι μου ή και να την βγάλω με τα περσινά παρά να με κοροϊδεύουν. Προτιμώ να ψωνίζω από χιώτη έμπορο και επιχειρηματία όταν το προϊόν ή η υπηρεσία είναι ποιοτικά και ανταγωνιστικά στην τιμή.

Αυτά, για όλους μας, καταναλωτές και επαγγελματίες.

Χιώτης που μαστορεύει και καταγίνεται με τις λέξεις προσπαθώντας να τις βάλει σε μία σειρά

Άφησε σχόλιο