Οι προτάσεις της Ένωσης Καταναλωτών Χίου για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων των καταναλωτών έχουν ως εξής:
1. Πρόληψη-αντιμετώπιση της υπερχρέωσης με συνέργειες της Περιφέρειας, των Δήμων και των Ενώσεων Καταναλωτών με την
- δημιουργία δικτύου υποστήριξης υπερχρεωμένων νοικοκυριών με κατάλληλες συμβουλευτικές δομές, δωρεών, για την πρόληψη και αντιμετώπιση της υπερχρέωσης
- θεσμοθέτηση και δημιουργία μόνιμων υποδομών για την δωρεάν παροχή ψυχολογικής υποστήριξης
2. Ανάπτυξη έμπρακτης συνεργασίας και ενίσχυσης του Κινήματος των Καταναλωτών μέσω κοινών δράσεων ένταξης και εκπόνησης προγραμμάτων που θα αποβούν επ’ ωφελεία των καταναλωτών και ειδικότερα:
- Δράσεις από κοινού για την ενημέρωση και δια βίου εκπαίδευση των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους και τους τρόπους αντιμετώπισης με στόχο την ανάπτυξη καταναλωτικής συνείδησης
- Δράσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την πάταξη παράνομων, αθέμιτων και καταχρηστικών πρακτικών από τις επιχειρήσεις που πλήττουν τα δικαιώματα και οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών
- Δράσεις για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ΑμεΑ, υπερήλικες, παιδιά κτλ)