Κοινόχρηστα ποδήλατα, κοινή λογική
γράφει ο Γιώργος Κάκαρης
Εγκαίνια του Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων είχαν την προηγούμενη εβδομάδα στη Μύρινα της Λήμνου, τα οποία συνοδεύτηκαν με μια δωρεάν ποδηλατοβόλτα εντός της πόλης για την εξοικείωση των δημοτών με το νέο, βολικό, υγιεινό, οικονομικό και περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο μετακίνησης.
Το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων λειτουργεί με ετήσια, μηνιαία, εβδομαδιαία ή ημερήσια συνδρομή, με την καταβολή της οποίας οι πολίτες μπορούν να ενοικιάσουν ποδήλατο από 4 αυτοματοποιημένους, ενεργειακά αυτόνομους σταθμούς για τις μετακινήσεις τους εντός της πόλης. Η τιμολογιακή πολιτική είναι τέτοια ώστε οι μόνιμοι κάτοικοι να βρίσκουν συμφέρουσες τις κάρτες μακράς διαρκείας (η ετήσια κάρτα κοστίζει μόλις 29€ και προσφέρει απεριόριστο αριθμό διαδρομών), ενώ οι τουρίστες της πρωτεύουσας της Λήμνου μπορούν να αποκτήσουν την Ημερήσια Κάρτα Απεριόριστων Διαδρομών με μόλις 3 ευρώ. Καθόλου άσχημα, πολύ οικονομικό το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων, το οποίο δημιουργήθηκε με χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης – Νήσων Αιγαίου.
Είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές που δεν έχει νόημα καμία απόπειρα σύγκρισης της κατάστασης μεταξύ Μύρινας και Χίου. Ούτε βέβαια έχει νόημα η επανάληψη των ωφελειών που θα προκύψουν στο περιβάλλον, στην οικονομία του δήμου και των δημοτών, στην εικόνα της πόλης, στην καθημερινότητα όλων μας αν προωθηθεί η ποδηλατοκίνηση στη Χίο. Δυστυχώς εν έτει 2015 κάτι που σε όλη την Ευρώπη θεωρείται δεδομένο, κάτι που σιγά σιγά καθιερώνεται σε πόλεις της Ελλάδας, φαντάζει άπιαστο όνειρο για την πόλη μας η οποία συνεχίζει την αέναη προσπάθεια εξεύρεσης χώρων στάθμευσης για 22.867 αυτοκίνητα, 7.680 φορτηγά, 70 λεωφορεία και 16.226 μηχανές *, σε μια άνιση μάχη μεταξύ της προσδοκίας και της πραγματικότητας.
* Οχήματα Νομού Χίου για το έτος 2014 σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία