Οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ δημιούργησαν με τη βοήθεια των καθηγητών τους και του Δήμου Χίου έναν μετρητή κυκλοφορίας οχημάτων, τον οποίο θα εγκαταστήσουν την Τετάρτη, 11 Μαΐου μπροστά από το Εργατικό Κέντρο Χίου
Η κατασκευή του μετρητή έγινε από τους μαθητές της Β τάξης του 1ου ΕΠΑΛ Χίου Εύη Μπουλά, Ντομένικο Τζαφέρι, Αρμάντο Ράμα και Αργύρη Στουπά, με την βοήθεια των καθηγητών τους Σταμάτη Ηλιαδάκη, Βασίλη Θεοδωράκη και Νίκο Ρερρέ.
Ο μετρητής
Ο μετρητής βασίζεται σε μια ηλεκτρονική πλακέτα που αποτελείται από τέσσερα βασικά στοιχεία:
- Τον αισθητήρα πίεσης που μετατρέπει την πίεση σε τάση.
- Το ρολόι πραγματικού χρόνου που καταγράφει την ημερομηνία και ώρα που περνάει ένα όχημα.
- Την κάρτα μνήμης (SD) που αποθηκεύει τα δεδομένα σε ένα αρχείο.
- Και τον μικροελεγκτή “arduino” που υπολογίζει μέσω προγράμματος και συντονίζει όλα τα παραπάνω.
Οι μαθητές σχεδίασαν και κατασκεύασαν το κύκλωμα και την πλακέτα, ενώ στη συνέχεια την συναρμολόγησαν και υλοποίησαν την κατασκευή. Το πρόγραμμα γράφτηκε από τους καθηγητές του Τμήματος.
Η κάρτα μνήμης κρατάει τα δεδομένα σε ένα αρχείο με στοιχεία: Αριθμός μέτρησης, ημερομηνία και ώρα. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν για να υπολογιστούν οι χρόνοι στα φανάρια αλλά και οι ώρες αιχμής κυκλοφορίας των οχημάτων.
Το πάντρεμα κοινωνίας και σχολείου
Πέρα από τις γνώσεις που αποκόμισαν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ κατά την κατασκευή του μετρητή, οι μαθητές «διδάχθηκαν» ένα πολύ θεμελιώδες «μάθημα», αυτό της συμμετοχής στα κοινά. Το σχολείο σαν μία ζωντανή κοινότητα αποτελεί κομμάτι της κοινωνίας, προσφέρει τους μελλοντικούς πολίτες και μπορεί να συμβάλει σε προβλήματα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής όχι μόνο βοηθώντας στην επίλυση ενός προβλήματος, αλλά κάνοντας τους μαθητές κοινωνούς του προβλήματος.
«Στην προσπάθεια μας θέλαμε να δείξουμε στο μαθητή ότι αυτό που φτιάχνει δεν είναι κάτι που απλά το κάνει για να μάθει το πώς κατασκευάζεται ή πως λειτουργεί. Θέλαμε να δείξουμε στο μαθητή, το γιατί το φτιάχνει και πως μπορούμε εμείς σαν πολίτες με τις δικές μας γνώσεις να συμβάλουμε στην επίλυση ενός προβλήματος που θα κάνει τη ζωή μας καλύτερη στο τόπο που ζούμε» αναφέρουν οι υπεύθυνοι καθηγήτες.